NacionalPoliticaACELERAN PROYECTO DE ACAPARAMIENTO POR SITUACIÓN DE EMERGENCIA

Juan Carlos Sarmiento8 meses hace1174 min
https://elgranperiodicodelaire.com/wp-content/uploads/2020/05/pleno-29-05.jpeg

Nacional.- La aparición de la pandemia y otros sucesos que afecta al ser humano, conduce al Estado a tomar medidas con celeridad como es el tratamiento del proyecto de ley 5336/2020-DP, que plantea una modificación legislativa en el Código del Consumidor para sancionar el acaparamiento y especulación de bienes o servicios esenciales por la emergencia sanitaria. El defensor del Pueblo Walter Gutiérrez Camacho, sustentó esa iniciativa, ante la Comisión de Defensa del Consumidor y Organismos Reguladores de los Servicios Públicos, que preside el congresista José Luna Morales (PP).

Gutiérrez dijo que el PL tiene como objetivo proteger a los consumidores, usuarios afectados por las conductas, acaparamientos, especulación en situación de excepción constitucional y dota al Instituto Nacional de Defensa de la Competencia y de la Protección de la Propiedad Intelectual (Indecopi) de facultades para sancionar tales acciones en situación de emergencia. Explicó que en este contexto de la pandemia del Covid-19 el acceso a ciertos bienes o servicios resulta determinante para preservar la vida y la salud de millones de personas.

Cabe precisar que no solo se ha registrado precios inalcanzables en el mercado por alimentos, sino en productos sanitarios como guantes, alcohol mascarillas nro. 95 con un costo de 600 soles por 10 unidades, añadió. El proyecto de ley expuesto ante esta comisión no implica gastos presupuestales para ninguna entidad. Esto debido a que Indecopi, cuenta con personal y logística dedicada a investigar y sancionar prácticas que atentan contra los derechos de la persona.
La Comisión escuchó la sustentación de cinco proyectos de ley en beneficio de la ciudadanía. El congresista José Ancalle Gutierrez, (FA) sustentó el PL 4987/ 2020, que suspende el cobro de las comisiones de las AFPs durante el estado de emergencia. Propone establecer un marco de regulación sobre los aportes del afiliado a una AFP, estableciendo la suspensión del cobro de las comisiones de la AFP, en caso se generen rentabilidad negativas en los fondos de la cuenta individual de capitalización de los afiliados, durante la declaratoria de Estado de Emergencia en caso de catástrofe o de graves circunstancias que afecten la vida de la nación

 

 

 

¿QUÉ OPINAS?

17 comments

  • g find

    20 de junio de 2020 at 3:24 AM

    I’m truly enjoying the design and layout of your
    site. It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create
    your theme? Fantastic work!

    Reply

  • g we

    20 de junio de 2020 at 1:57 PM

    It’s the best time to make some plans for the future and it is time to be happy.
    I have read this post and if I could I want to suggest you few
    interesting things or advice. Perhaps you can write next articles referring to this article.

    I wish to read more things about it!

    Reply

  • these g

    21 de junio de 2020 at 10:36 AM

    That is really attention-grabbing, You are an excessively
    skilled blogger. I have joined your feed and sit up
    for seeking extra of your magnificent post. Also, I’ve shared your site in my social networks

    Reply

  • g https://tinyurl.com/rsacwgxy

    21 de junio de 2020 at 7:03 PM

    I like the helpful info you provide in your articles.

    I’ll bookmark your blog and check again here regularly.
    I’m quite certain I will learn a lot of new stuff
    right here! Best of luck for the next!

    Reply

  • cbd oil that works 2020

    27 de junio de 2020 at 11:22 AM

    This is the right webpage for everyone who wishes to find out about
    this topic. You understand a whole lot its almost tough to argue with you (not that I personally will need to…HaHa).

    You certainly put a brand new spin on a subject that’s been discussed for
    many years. Great stuff, just wonderful!

    Reply

  • cbd oil that works 2020

    27 de junio de 2020 at 4:59 PM

    Awesome! Its actually awesome article, I have got much clear idea regarding from this piece of
    writing.

    Reply

  • web hosting service

    22 de julio de 2020 at 7:34 PM

    Spot on with this write-up, I actually think this amazing site needs far more attention. I’ll
    probably be returning to read through more, thanks for the info!

    Reply

  • website hosting companies

    26 de julio de 2020 at 1:58 PM

    Excellent post. I was checking constantly this blog and I am impressed!
    Extremely helpful info specifically the last part 🙂 I care for such info much.
    I was looking for this certain info for a long time.
    Thank you and best of luck.

    Reply

  • kayak flights

    27 de julio de 2020 at 8:56 PM

    You really make it seem really easy with your presentation but I find
    this matter to be really one thing that I think
    I’d never understand. It kind of feels too complicated and very large for me.

    I am having a look forward in your subsequent post, I’ll attempt to
    get the hold of it!

    Reply

  • cheap flights with jet2 flight checker

    29 de julio de 2020 at 12:06 AM

    I’m truly enjoying the design and layout of your website.
    It’s a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here and visit more often. Did
    you hire out a developer to create your theme? Fantastic work!

    Reply

  • web hosting providers

    6 de agosto de 2020 at 7:57 AM

    I love what you guys are up too. This type of clever work and reporting!
    Keep up the great works guys I’ve added you guys to blogroll.

    Reply

  • web hosting providers

    7 de agosto de 2020 at 6:51 PM

    Good day! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew where I could find a captcha plugin for
    my comment form? I’m using the same blog platform as yours and I’m
    having trouble finding one? Thanks a lot!

    Reply

  • web host

    8 de agosto de 2020 at 9:19 AM

    Wow that was unusual. I just wrote an incredibly long
    comment but after I clicked submit my comment didn’t appear.
    Grrrr… well I’m not writing all that over again. Anyways,
    just wanted to say excellent blog!

    Reply

  • adreamoftrains webhosting

    8 de agosto de 2020 at 9:57 PM

    If you wish for to improve your experience just keep visiting this web site and be
    updated with the hottest news update posted here.
    adreamoftrains content hosting

    Reply

  • best web hosting 2020

    10 de agosto de 2020 at 10:18 PM

    Every weekend i used to visit this web page, for the reason that i want enjoyment,
    as this this web site conations really fastidious funny data
    too.

    Reply

  • hosting services

    11 de agosto de 2020 at 3:26 PM

    I know this if off topic but I’m looking into starting my own weblog and was curious what all is required to get setup?
    I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty
    penny? I’m not very web savvy so I’m not 100% positive.
    Any suggestions or advice would be greatly appreciated.
    Kudos

    Reply

  • content hosting

    13 de agosto de 2020 at 8:44 PM

    Thanks in favor of sharing such a good thinking, article is fastidious, thats
    why i have read it completely

    Reply

Deja una respuesta

Your email address will not be published.