LocalRegionalCON CACEROLAZOS EXIGEN CONDONAR EL PAGO DE LOS SERVICIOS PUBLICOS

Juan Carlos Sarmiento10 meses hace1144 min
https://elgranperiodicodelaire.com/wp-content/uploads/2020/06/XTCDG4NH2RDX5KUHXC2TC734JI.jpg

Regional.- Tacna. La coordinadora de las organizaciones de base de Tacna en rechazo al abusivo incremento de las tarifas de luz, anunciaron rechazar el decreto supremo 062 – 2020. El cual dispone el fraccionamiento de los pagos por el servicio eléctrico, según el dirigente Fabián Guanilo indico a través de nuestra central informativa que se organiza un cacerolazo macro regional contra la disposición del gobierno de manera unilateral que va en contra de la voluntad del pueblo.

El ejecutivo debe escuchar la posición del pueblo se debe tomar una decisión que no asfixie a la población que ya lleva casi 100 días de confinamiento, esto es inhumano porque el hambre está matando al pueblo estamos en medio de una clima de dictadura en donde los derechos de los ciudadanos no se respeta. Por ello se rechaza este decreto que no se ajusta al pedido del pueblo por ello pedimos la condonación. Indico el dirigente.

Por su parte el jefe de comercialización de Electrosur, Richard Quispe Marreros, en dialogo con algunos medios de comunicación local, indicó que en atención al decreto nro. 062-2020, de fecha 28 de mayo, se amplía el rango de beneficiarios para fraccionamiento en recibos de luz. Dijo que ahora están incluidos aquellos clientes residenciales cuyo consumo es de 101 a 300 kilovatios lo que representa 220 soles por mes. Esto comprende usuarios que no pagaron las facturaciones durante el estado de emergencia.

La empresa actuará de oficio facturando hasta en 24 cuotas los consumos, incluso anunció que la facturación de los clientes que tienen una lectura menor a los 73 soles, el recibo tendrá un valor de 7 soles en promedio lo cual se extenderá a lo que dure el estado de emergencia, luego de estos el recibo consignará la medición normal más el fraccionamiento. Consumo de 101 a 300 kilovatios: Para Tacna son 33 mil 882 clientes los beneficiados, en Moquegua 8 424 e Ilo 10 425. Mientras que los de 0 a 100 kilovatios son 109 mil 953.

 

 

 

¿QUÉ OPINAS?

14 comments

  • g then

    20 de junio de 2020 at 3:24 PM

    Hiya! Quick question that’s completely off topic.
    Do you know how to make your site mobile friendly?
    My web site looks weird when viewing from my iphone4.
    I’m trying to find a theme or plugin that might be able to resolve this issue.
    If you have any suggestions, please share. Thanks!

    Reply

  • can g

    21 de junio de 2020 at 4:52 AM

    I seriously love your blog.. Excellent colors & theme.
    Did you create this amazing site yourself? Please reply back as I’m trying to create my very
    own blog and would love to learn where you got this from or just what the theme is called.
    Thank you!

    Reply

  • g https://tinyurl.com/rsacwgxy

    21 de junio de 2020 at 11:04 PM

    Great post. I used to be checking continuously this blog and
    I’m inspired! Extremely useful information specifically the closing phase 🙂 I handle such information a lot.

    I used to be seeking this certain information for a very
    lengthy time. Thank you and best of luck.

    Reply

  • www.interiorsaroom.com

    26 de junio de 2020 at 9:34 AM

    Hey there! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?
    I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard on. Any suggestions?

    Reply

  • bidadigeleyarabalaga.org

    26 de junio de 2020 at 8:27 PM

    Hey there, You have done a great job. I’ll certainly digg it
    and personally recommend to my friends. I am confident they will
    be benefited from this website.

    Reply

  • cbd oil that works 2020

    29 de junio de 2020 at 4:50 AM

    Hello, all is going nicely here and ofcourse every one is sharing facts,
    that’s really excellent, keep up writing.

    Reply

  • best website hosting

    16 de julio de 2020 at 8:32 AM

    Good day! This is my first visit to your blog! We are a collection of volunteers and starting a new initiative in a community in the same niche.

    Your blog provided us valuable information to work on. You have done a wonderful job!

    Reply

  • best web hosting 2020

    17 de julio de 2020 at 6:50 PM

    Hi are using WordPress for your site platform? I’m new to the blog world but I’m trying to get started and set up
    my own. Do you require any html coding knowledge to make your own blog?
    Any help would be greatly appreciated!

    Reply

  • best web hosting company

    21 de julio de 2020 at 8:02 PM

    Wow! This blog looks just like my old one! It’s on a totally different topic but it has pretty much the same layout
    and design. Great choice of colors!

    Reply

  • skyscanner flights

    27 de julio de 2020 at 9:20 AM

    Thank you for sharing your info. I truly appreciate your efforts and I am
    waiting for your further write ups thanks once again.

    Reply

  • gotogate

    30 de julio de 2020 at 9:29 PM

    Quality posts is the secret to be a focus for the people to visit the web
    page, that’s what this site is providing.

    Reply

  • best web hosting sites

    6 de agosto de 2020 at 10:46 AM

    I blog often and I seriously appreciate your content.
    Your article has really peaked my interest. I’m going to take a note of your blog
    and keep checking for new information about once per week.
    I subscribed to your RSS feed too.

    Reply

  • best web hosting sites

    11 de agosto de 2020 at 1:11 PM

    Hi there to all, how is all, I think every one is getting more from this website, and your views are good
    for new people.

    Reply

Deja una respuesta

Your email address will not be published.