NacionalPoliticaGOBIERNO DISPONDRÁ BENEFICIOS EN EL PAGO DE LOS SERVICIOS PÚBLICOS

Juan Carlos Sarmiento1 año hace1175 min
https://elgranperiodicodelaire.com/wp-content/uploads/2020/03/000075498M.jpg

Nacionales.- Lima. El presidente Martín Vizcarra informó que el gobierno viene conversando con las empresas de suministro de servicios públicos, como electricidad y agua potable y alcantarillado, para que se permita un retraso en el pago de los recibos del mes de marzo, a fin de que los usuarios no se vean perjudicados por la paralización generada como consecuencia de la declaratoria de emergencia por el coronavirus.

En conferencia de prensa, en Palacio de Gobierno, el Jefe del Estado también informó que el pago del bono de 380 soles para las familias vulnerables, aprobado por el gobierno, empezaría a entregarse a la mitad de los 15 días del aislamiento social obligatorio. Ya estamos coordinando con las empresas de servicios públicos para que también pueda hacer un desfase en el pago de los servicios en el mes de marzo. Eso lo estamos viendo con las empresas de suministro de energía eléctrica, de servicios y agua potable, para que  permitan retrasar esos pagos. Estamos trabajando con ellos y apenas tengamos resultados de esas conversaciones, obviamente será de conocimiento de la población, señaló.

Bono a mitad de quincena

Con respecto al bono de 380 soles, el presidente Vizcarra señalo que el decreto de urgencia 027, aprobado recientemente, establece claramente cuál será el mecanismo para hacer la transferencia a esas familias, y en ese sentido, los ministerios de Desarrollo e Inclusión y Economía y Finanzas vienen trabajando y levantando la data respectiva para identificar a tres millones de familias e iniciar los desembolsos.

La emergencia dura 15 días, dos semanas, estamos haciendo el esfuerzo para que a mitad de plazo podamos dar esta asistencia económica. Muchas de las familias ya necesitan esos recursos para poder tener los alimentos por la falta de ingresos que van a tener por dejar de trabajar. Son familias que muchas de ellas trabajan al día para mantenerse”, señaló.

Sobre este tema, la ministra de Economía, María Antonieta Alva, informó que se viene reuniendo con la Superintendencia de Banca y Seguros (SBS) y la Asociación de Bancos (Asbanc) a efectos de coordinar precisamente el pago de este bono por el sistema bancario, y el Banco de la Nación.

 

¿QUÉ OPINAS?

17 comments

  • know g

    19 de junio de 2020 at 11:38 PM

    First off I want to say excellent blog! I had a quick question that I’d like to ask if you don’t mind.
    I was curious to find out how you center yourself and
    clear your head prior to writing. I’ve had difficulty clearing my thoughts in getting my thoughts out.
    I truly do take pleasure in writing but it just seems like the first 10 to
    15 minutes tend to be wasted simply just trying to figure out how to begin. Any suggestions or
    hints? Thanks!

    Reply

  • g as

    21 de junio de 2020 at 9:37 AM

    What’s up it’s me, I am also visiting this website daily, this web page
    is in fact nice and the users are actually
    sharing nice thoughts.

    Reply

  • https://tinyurl.com/rsacwgxy g

    22 de junio de 2020 at 6:01 AM

    What’s up, this weekend is pleasant in support
    of me, because this time i am reading this enormous educational
    paragraph here at my house.

    Reply

  • tinyurl.com

    26 de junio de 2020 at 5:21 AM

    After going over a number of the blog articles on your site, I really appreciate
    your technique of writing a blog. I saved it to
    my bookmark webpage list and will be checking back in the near future.
    Please check out my website as well and tell me your opinion.

    Reply

  • bidadigeleyarabalaga.org

    26 de junio de 2020 at 12:11 PM

    Excellent post. I was checking continuously this blog and I’m impressed!

    Very useful information specially the last part 🙂 I care for such info a lot.
    I was looking for this particular information for a long time.
    Thank you and best of luck.

    Reply

  • cbd oil that works 2020

    27 de junio de 2020 at 3:17 PM

    Very good blog! Do you have any hints for aspiring writers?

    I’m hoping to start my own website soon but I’m a little lost on everything.
    Would you propose starting with a free platform like WordPress or go
    for a paid option? There are so many choices out there that
    I’m completely overwhelmed .. Any ideas? Appreciate it!

    Reply

  • cbd oil that works 2020

    29 de junio de 2020 at 3:31 AM

    I’m not sure why but this website is loading very slow for me.
    Is anyone else having this issue or is it a problem on my end?
    I’ll check back later and see if the problem still exists.

    Reply

  • best web hosting sites

    25 de julio de 2020 at 7:29 PM

    Hmm it appears like your site ate my first comment (it was super long) so I guess I’ll just sum it
    up what I had written and say, I’m thoroughly enjoying your blog.
    I as well am an aspiring blog blogger but I’m still new
    to the whole thing. Do you have any tips for rookie blog writers?

    I’d certainly appreciate it.

    Reply

  • best web hosting sites

    26 de julio de 2020 at 5:33 PM

    Somebody necessarily assist to make significantly articles I’d state.
    That is the first time I frequented your website page and
    up to now? I amazed with the research you made to create this actual publish amazing.
    Great process!

    Reply

  • adreamoftrains web hosting service

    30 de julio de 2020 at 6:38 AM

    This is really interesting, You’re a very skilled blogger.
    I’ve joined your feed and look forward to seeking more of your excellent post.
    Also, I’ve shared your web site in my social networks!
    adreamoftrains website hosting services

    Reply

  • find cheap flights

    30 de julio de 2020 at 10:07 PM

    Wonderful blog! I found it while searching on Yahoo News.
    Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?

    I’ve been trying for a while but I never seem to get there!

    Many thanks

    Reply

  • web hosting service

    6 de agosto de 2020 at 9:08 AM

    For latest news you have to pay a visit world wide web and on the web I found this web
    site as a best site for latest updates.

    Reply

  • web hosting companies

    6 de agosto de 2020 at 10:36 PM

    It’s really a cool and helpful piece of information. I am glad that you shared this useful information with us.
    Please stay us up to date like this. Thanks for sharing.

    Reply

  • content hosting

    8 de agosto de 2020 at 7:06 AM

    Incredible points. Solid arguments. Keep up the amazing work.

    Reply

  • best web hosting company

    8 de agosto de 2020 at 6:09 PM

    Hi! I just wanted to ask if you ever have any trouble with hackers?
    My last blog (wordpress) was hacked and I ended
    up losing several weeks of hard work due to no data backup.

    Do you have any solutions to prevent hackers?

    Reply

Deja una respuesta

Your email address will not be published.