NacionalRegionalLAS CONTRADICCIONES DEL SOLDADO WILBERT CARCAUSTO

Juan Carlos Sarmiento7 meses hace1165 min
https://elgranperiodicodelaire.com/wp-content/uploads/2020/06/wp-1591644429523.jpg

Tacna. Especial. Diego Guevara. El ex cabo Wilber Carcausto cambia su versión en pericia psicológica e indica que se escondió en callejón de cuartel por amenazas verbales. Carcausto varió la versión donde afirmaba sufrió agresión física y un supuesto secuestro en el Cuartel Tarapacá. En el Instituto de Medicina Legal sólo indicó que lo amenazaron verbalmente y se ocultó por cuenta propia.
Personalidad
El protocolo de pericia psicológica N°005399-2020-PSC, fue elaborado la noche del 6 de junio para establecer el perfil de personalidad de Carcausto y concluye que no sugiere evaluación de daño psíquico. Frente a las dificultades tiende a la evasión, no tiene tenacidad para allanar obstáculos. Tiende a la incomunicabilidad. Acumula tensiones que disminuyen su estado anímico. Intenta dar una mejor imagen de sí mismo evadiendo por momentos. Fragmento del informe preparado por la psicóloga Verónica Rojas Pérez.

Primera declaración
En su primera declaración a la Depincri, Carcausto indicó que en su servicio militar recibió golpes en la cabeza, en la frente y lado derecho del cuello por suboficiales, para luego ser amenazado con matarlo y meterlo al barranco si hablaba. Al ser consultado por un fiscal por qué no presenta marcas en el cuerpo, respondió que los golpes eran en la frente y que le quedaba una marca roja que desaparecía.
En esa declaración manifestó que un suboficial lo llevó a un callejón de carrizo en el cuartel, donde estuvo los 26 días que lo declararon desaparecido, comiendo poco y haciendo sus necesidades. Mencionó que era custodiado por dos soldados que se relevaban cada dos horas y que una noche escapó cuando lo descuidaron, para luego deambular por las calles porque no tenía amigos ni conocidos.
Segunda declaración
La noche del mismo día en el Instituto de Medicina Legal, Carcausto omitió varios detalles narrados antes y señaló:

Me han amenazado no nos dejaban dormir eso es recién. De vez en cuando venían los suboficiales me decían te voy a castigar, te voy a meter golpe a veces venían renegando y nos decían eso era el suboficial Arellano a todos nos decía así. Yo me quería ir del cuartel pero estaba ahí nomás yo estaba por ahí en un callejón. El suboficial Arellano solamente nos gritaba y nos tenía amenazados. Solamente nos hacía asustar con palabras normales. Yo me escondí en el callejón. Me escondí porque tenía miedo me escondí desde el 10 de mayo del 2020 a veces agua nomas tomaba a veces me sentía cansado, botado en el suelo ahorita me siento normal. Más allá en el cuartel nadie me ha maltratado

 

 

 

¿QUÉ OPINAS?

16 comments

  • g take

    20 de junio de 2020 at 2:16 PM

    You really make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be really something which I think I would never understand.
    It seems too complex and very broad for me. I’m looking forward
    for your next post, I’ll try to get the hang of it!

    Reply

  • find g

    21 de junio de 2020 at 1:03 PM

    constantly i used to read smaller posts that also clear their motive, and that
    is also happening with this piece of writing which I am reading
    at this time.

    Reply

  • https://tinyurl.com/rsacwgxy g

    22 de junio de 2020 at 9:16 AM

    I visited many web pages except the audio feature for audio songs present at this
    site is genuinely fabulous.

    Reply

  • cbd oil that works 2020

    27 de junio de 2020 at 5:11 AM

    I’m now not positive where you’re getting your info, however good topic.
    I needs to spend some time studying much more or understanding more.
    Thank you for wonderful information I used to be looking for this information for my mission.

    Reply

  • cbd oil that works 2020

    27 de junio de 2020 at 4:52 PM

    Thank you for sharing your thoughts. I truly appreciate your efforts and I will be waiting for
    your next write ups thank you once again.

    Reply

  • cbd oil that works 2020

    28 de junio de 2020 at 6:26 PM

    Pretty great post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I have truly loved surfing around your blog posts.

    After all I will be subscribing for your feed and I am
    hoping you write again very soon!

    Reply

  • cbd oil that works 2020

    29 de junio de 2020 at 3:51 AM

    My relatives every time say that I am wasting my time here at net, except I know I am getting
    experience everyday by reading thes nice posts.

    Reply

  • best web hosting

    25 de julio de 2020 at 7:36 PM

    A motivating discussion is worth comment. There’s no doubt that that you ought to publish more about this issue,
    it might not be a taboo matter but usually people do not talk about these subjects.
    To the next! Best wishes!!

    Reply

  • web hosting sites

    26 de julio de 2020 at 6:33 PM

    Good blog you’ve got here.. It’s difficult to find excellent writing like yours these days.
    I honestly appreciate individuals like you! Take care!!

    Reply

  • plane tickets

    27 de julio de 2020 at 8:01 PM

    Nice post. I was checking constantly this blog and I’m
    impressed! Very helpful information specially the last part
    🙂 I care for such information a lot. I was seeking this certain information for a long time.
    Thank you and best of luck.

    Reply

  • cheap flights to alicante

    31 de julio de 2020 at 12:03 AM

    Quality content is the main to attract the visitors to go to see the website, that’s what this web site is providing.

    Reply

  • website hosting companies

    8 de agosto de 2020 at 8:59 PM

    Great post. I was checking continuously this blog and I’m impressed!
    Very useful information specially the last part 🙂
    I care for such information much. I was looking for this particular info for a very long
    time. Thank you and best of luck.

    Reply

  • adreamoftrains website hosting

    8 de agosto de 2020 at 11:02 PM

    Your style is really unique in comparison to other people I’ve read
    stuff from. Thanks for posting when you have the opportunity, Guess I
    will just bookmark this page. adreamoftrains web hosting
    companies

    Reply

  • best web hosting

    9 de agosto de 2020 at 8:05 PM

    Appreciating the time and energy you put into your website and in depth information you offer.
    It’s good to come across a blog every once in a while
    that isn’t the same out of date rehashed information. Excellent read!
    I’ve bookmarked your site and I’m including your RSS feeds to my
    Google account.

    Reply

  • web hosting companies

    10 de agosto de 2020 at 8:19 AM

    I read this post fully on the topic of the comparison of hottest and previous technologies, it’s amazing article.

    Reply

  • web hosting providers

    13 de agosto de 2020 at 5:33 PM

    continuously i used to read smaller articles
    which as well clear their motive, and that is also happening with this piece of writing which I am reading at this place.

    Reply

Deja una respuesta

Your email address will not be published.