LocalRegionalMERCADILLOS EXIGEN PROTOCOLO DE REINICIO DE ACTIVIDADES

Juan Carlos Sarmiento9 meses hace1195 min
https://elgranperiodicodelaire.com/wp-content/uploads/2020/05/75392656_2888455174521069_255013502811373568_n.jpg

Regional. – Tacna. la presión de los comerciantes de la Aju Zotac para volver a sus actividades de venta de sus artículos, es el principal pedido de los comerciantes de la región de Tacna, la tan esperada reactivación que se prometió a través de una comisión promovida por la subgerencia de desarrollo económico de la Región, aun no dan resultados. El presidente de dicha organización Sr. Isaac Chili observo este proceso demasiado lento que hasta hoy pone en incertidumbre la labor de los mercadillos de la ciudad, en un reciente reporte la republica describe esta precaución del dirigente.

La zona comercial de Tacna ha acatado la cuarentena desde sus inicios, cerrando sus mercadillos y galerías. El presidente de la Asociación de Junta de Usuarios de la Zona Comercial de Tacna (AJU Zotac), Isaac Chili Quispe, pidió que a las autoridades regionales acelerar los preparativos para la futura reactivación económica de su sector. En Tacna se conformó una comisión para la reactivación económica, liderada por la Subgerencia de Desarrollo Económico del gobierno regional. Chili, que también integra el grupo, no está muy conforme con el ritmo de trabajo.

El ingeniero Raúl Yufra (subgerente) tiene toda la disposición de trabajo, pero falta apoyo. Mis socios me presionan, me preguntan por el protocolo de trabajo para la futura reactivación de la zona comercial, pero de eso no hay nada aún. Aquí el sector salud tiene mucho que ver, pero hasta la fecha no hay nada, puntualizó. El director regional de Salud, Juan Cánepa Yzaga, informó que no tienen pruebas rápidas para destinarlas al personal de los negocios que volverían a atender tras el fin de la cuarentena. Se está priorizando la detección de casos COVID-19 en la población en centros de salud, así como del personal médico, policías y todo aquellos que están en la primera línea de acción.

Detalló que Tacna ha recibido 2 200 pruebas rápidas y tendrá 800 más este fin de semana. La norma para la reapertura de negocios, señala que el personal debe pasar por pruebas rápidas antes de retomar sus labores. Estamos amarrados. No hemos recibido pruebas para la reactivación, por lo menos hasta ahora, dijo Cánepa.

 

 

 

 

 

 

 

 

¿QUÉ OPINAS?

19 comments

  • not g

    20 de junio de 2020 at 2:15 AM

    Thank you a bunch for sharing this with all people you really recognize what you are
    talking approximately! Bookmarked. Please additionally talk over with my web site =).
    We could have a link alternate contract between us

    Reply

  • g https://tinyurl.com/rsacwgxy

    21 de junio de 2020 at 8:58 PM

    Wonderful article! That is the kind of info that
    are supposed to be shared across the net. Disgrace on the seek engines for now not positioning this publish upper!
    Come on over and consult with my web site . Thank you =)

    Reply

  • wingsofglory.pl

    26 de junio de 2020 at 10:18 AM

    It’s fantastic that you are getting thoughts
    from this paragraph as well as from our argument made at this place.

    Reply

  • tinyurl.com

    26 de junio de 2020 at 7:12 PM

    Have you ever thought about adding a little bit more than just your articles?
    I mean, what you say is fundamental and all.
    But imagine if you added some great images or videos to give
    your posts more, “pop”! Your content is excellent
    but with pics and videos, this website could certainly be one
    of the very best in its field. Good blog!

    Reply

  • cbd oil that works 2020

    28 de junio de 2020 at 4:12 PM

    all the time i used to read smaller articles that also
    clear their motive, and that is also happening with this post
    which I am reading at this time.

    Reply

  • best website hosting

    16 de julio de 2020 at 9:35 AM

    Tremendous issues here. I’m very satisfied to see your article.
    Thanks so much and I’m looking forward to contact you. Will you kindly
    drop me a e-mail?

    Reply

  • web hosting reviews

    21 de julio de 2020 at 5:17 PM

    If some one needs to be updated with most up-to-date technologies then he must be go
    to see this web page and be up to date daily.

    Reply

  • best website hosting

    26 de julio de 2020 at 3:26 PM

    I know this site offers quality dependent articles and extra
    information, is there any other website which offers these kinds of data in quality?

    Reply

  • air ticket

    27 de julio de 2020 at 8:30 AM

    Pretty! This has been an incredibly wonderful article.
    Thank you for providing this information.

    Reply

  • adreamoftrains web hosting reviews

    30 de julio de 2020 at 9:07 AM

    Why viewers still make use of to read news papers when in this technological world all
    is presented on web? adreamoftrains web hosting reviews

    Reply

  • google flight

    30 de julio de 2020 at 11:49 PM

    I know this if off topic but I’m looking into starting my own blog and was curious what all is needed to get setup?
    I’m assuming having a blog like yours would cost
    a pretty penny? I’m not very internet savvy so I’m not 100%
    sure. Any suggestions or advice would be greatly appreciated.

    Thanks

    Reply

  • website hosting

    5 de agosto de 2020 at 7:59 AM

    Thank you for the good writeup. It in reality was a amusement account it.
    Glance complex to far added agreeable from you!
    By the way, how could we keep in touch?

    Reply

  • web hosting services

    7 de agosto de 2020 at 9:44 PM

    Thank you for some other informative site.
    The place else could I am getting that kind of information written in such a perfect means?
    I’ve a project that I am just now working on, and I’ve been at the look out
    for such information.

    Reply

  • web hosting company

    8 de agosto de 2020 at 12:57 PM

    What’s up to every one, it’s really a good for me to pay
    a visit this web site, it consists of useful Information.

    Reply

  • hosting services

    8 de agosto de 2020 at 7:12 PM

    Greetings! Very useful advice in this particular post!
    It is the little changes that will make the greatest changes.
    Thanks for sharing!

    Reply

  • web hosting providers

    10 de agosto de 2020 at 5:23 AM

    Hey! This is my 1st comment here so I just wanted to give
    a quick shout out and say I really enjoy reading your articles.
    Can you suggest any other blogs/websites/forums that cover the same topics?
    Thanks!

    Reply

Deja una respuesta

Your email address will not be published.