NacionalRegionalPADRES DENUNCIAN AMENAZAS AL SOLDADO APARECIDO

Juan Carlos Sarmiento7 meses hace1214 min
https://elgranperiodicodelaire.com/wp-content/uploads/2020/06/102261489_107328144346959_3547708624581649681_n.jpg

Regional.- la república. Los padres del soldado Wilber Arnol Carcausto Uchiri (22) sienten un gran alivio desde la aparición de su hijo, pero a la vez preocupación. El cabo fue encontrado deambulando en una calle céntrica de Tacna, tras 25 días de búsqueda. Según declaraciones a los medios locales el padre Teófilo Carcausto Uchiri su hijo tiene miedo de declarar por presuntas amenazas. Me siento feliz con mi hijo aunque está traumado, a veces no recuerda, a veces sí. Mi hijo tiene miedo de hablar, supongo que lo tienen amenazado, declaró.

Por su lado, la madre del soldado, Julia Uchiri, agradeció a la población de Tacna que le mostró solidaridad y apoyo para poder ubicar a su hijo. Que feliz me siento en estos momentos, he caminado cerro, pampas, pegando afiches, carteles, caminando por toda la ciudad, dijo emocionada.

A pesar de haber encontrado con vida al soldado, un grupo de cerca de 200 personas volvió a protestar en las afueras de la Tercera Brigada de Caballería del Ejército en Tacna. Los manifestantes exigen que se esclarezca donde estuvo el soldado durante 25 días. La población cree que lo tuvieron retenido en un ambiente del cuartel de Tarapacá bajo presuntas amenazas y agresiones.

Cuando Wilber salió de la comisaría la noche del viernes, declaró a los medios de comunicación que estuvo retenido contra su voluntad en un espacio oculto del cuartel. Sin embargo, en sus declaraciones en la pericia psicológica cambió su versión. Aseguró que él decidió esconderse cansado de las amenazas de las que presuntamente era víctima. Me han amenazado. A veces cuando venían los suboficiales, me decían te voy a castigar, te voy a meter golpe. Yo me quería ir del cuartel, pero estaba ahí nomás. Me escondí porque tenía miedo, se lee en su declaración a la psicóloga.

 

 

 

¿QUÉ OPINAS?

21 comments

  • do g

    19 de junio de 2020 at 5:22 PM

    Amazing! This blog looks just like my old one! It’s on a entirely different
    topic but it has pretty much the same page layout and design.
    Wonderful choice of colors!

    Reply

  • his g

    20 de junio de 2020 at 11:21 PM

    Nice response in return of this query with genuine arguments and describing everything on the topic of that.

    Reply

  • g some

    21 de junio de 2020 at 7:31 AM

    Hi there! I could have sworn I’ve been to this web site before but after
    going through a few of the articles I realized it’s new to me.

    Nonetheless, I’m certainly pleased I discovered it and I’ll be book-marking it and checking
    back frequently!

    Reply

  • g rsacwgxy

    21 de junio de 2020 at 9:01 PM

    Hello, i read your blog occasionally and i own a similar
    one and i was just curious if you get a lot of spam comments?
    If so how do you protect against it, any plugin or anything you can advise?
    I get so much lately it’s driving me insane so
    any assistance is very much appreciated.

    Reply

  • http://tinyurl.com/

    26 de junio de 2020 at 12:04 AM

    Your means of describing everything in this paragraph is really nice, all be capable of easily understand it,
    Thanks a lot.

    Reply

  • tinyurl.com

    26 de junio de 2020 at 9:15 PM

    An outstanding share! I have just forwarded this onto a co-worker who has been doing a little research on this.
    And he in fact ordered me dinner due to the
    fact that I stumbled upon it for him… lol.
    So let me reword this…. Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending
    the time to discuss this matter here on your blog.

    Reply

  • best web hosting sites

    22 de julio de 2020 at 7:50 PM

    When someone writes an post he/she maintains the image
    of a user in his/her brain that how a user can be aware of it.

    Thus that’s why this post is amazing. Thanks!

    Reply

  • website hosting companies

    25 de julio de 2020 at 5:43 PM

    Greetings! Very useful advice within this post!
    It’s the little changes that produce the biggest changes.
    Thanks a lot for sharing!

    Reply

  • cheap flights to florida jetblue

    30 de julio de 2020 at 10:41 PM

    Howdy, i read your blog from time to time and i
    own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam feedback?
    If so how do you stop it, any plugin or anything you can recommend?
    I get so much lately it’s driving me insane so any help
    is very much appreciated.

    Reply

  • website hosting companies

    5 de agosto de 2020 at 8:43 AM

    Great site. A lot of useful information here.
    I’m sending it to a few buddies ans additionally sharing in delicious.
    And of course, thanks for your effort!

    Reply

  • best website hosting

    7 de agosto de 2020 at 4:50 AM

    Wonderful blog! I found it while surfing around on Yahoo News.
    Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News?
    I’ve been trying for a while but I never seem to get
    there! Thank you

    Reply

  • hosting services

    7 de agosto de 2020 at 11:24 AM

    Every weekend i used to pay a quick visit this site, for the reason that i
    want enjoyment, since this this web page conations actually pleasant funny data too.

    Reply

  • adreamoftrains web hosting service

    9 de agosto de 2020 at 8:14 PM

    wonderful put up, very informative. I wonder why the opposite experts of this sector do not realize this.
    You should proceed your writing. I’m confident, you’ve a huge readers’ base already!
    adreamoftrains website hosting companies

    Reply

  • web hosting service

    10 de agosto de 2020 at 5:44 PM

    Fastidious response in return of this query with real arguments and explaining all about that.

    Reply

  • content hosting

    14 de agosto de 2020 at 4:22 AM

    I visited multiple blogs but the audio feature for audio songs present at this web site is really excellent.

    Reply

  • best web hosting

    14 de agosto de 2020 at 4:23 AM

    It’s a pity you don’t have a donate button! I’d
    certainly donate to this fantastic blog! I guess for now
    i’ll settle for bookmarking and adding your RSS feed to my Google account.
    I look forward to new updates and will share this blog with my Facebook group.

    Talk soon!

    Reply

Deja una respuesta

Your email address will not be published.