LocalRegionalPLENO DEL CONSEJO ALBARRACINO RECHAZA NUEVO HOSPITAL

Juan Carlos Sarmiento9 meses hace1194 min
https://elgranperiodicodelaire.com/wp-content/uploads/2020/04/gal.jpg

Regional.- Tacna. Con ocho votos en contra, 2 abstenciones y un voto a favor, el pleno del concejo de la Municipalidad Distrital Coronel Gregorio Albarracín Lanchipa (MDCGAL) rechazó la instalación de un hospital de emergencia para la atención de pacientes por coronavirus a cargo del Gobierno Regional de Tacna (GRT). El debate y deliberación de la sesión extraordinaria con un solo punto en la agenda se realizó en los ambientes del salón consistorial.

Por su parte el burgomaestre albarracino arquitecto Freddy Huashualdo Huanacuni manifestó que el predio ubicado a un costado del colegio Luis Alberto Sánchez fue brindado por el GRT en sesión en uso a favor de la MDCGAL y se tiene en plena ejecución un proyecto de salud integral con una inversión de 2 millones 987 mil soles. Además detalló que un presupuesto de 400 mil soles fue invertido para la edificación de un cerco perimétrico e instalación de puertas metálicas, incluso hay material de obra entre otros bienes de la municipalidad dentro de esa área.

No puede haber una duplicidad de proyectos en un mismo lugar, la manera como el GRT ha tomado posesión del predio sin ninguna notificación, rompiendo el candado de seguridad de la puerta de acceso ha sido calificado por algunos regidores de delincuencial, sostuvo. Otra de las preocupaciones de la autoridad municipal es la cercanía con asociaciones de vivienda y del colegio Luis Alberto Sánchez cuyos pobladores y padres de familia han expresado su preocupación y rechazo que un hospital para pacientes por coronavirus se instale en ese sector que da al ingreso de Viñani.

Vamos a trasladar lo ocurrido ante la Contraloría y Fiscalía, en cuyas entidades se presentarán las denuncias pertinentes, expresó la autoridad quien al mismo tiempo precisó que no hay ninguna licencia de edificación emitida para la construcción de algún nosocomio en dicho predio.

Huashualdo acotó que el gobernador Juan Tonconi Quispe no tuvo alguna comunicación sobre la construcción del hospital para pacientes por COVID-19, a excepción del documento que envió el GRT el 15 de abril y al día siguiente sin mediar mayor información la región tomó posesión del predio de una manera arbitraria.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

¿QUÉ OPINAS?

19 comments

  • do g

    20 de junio de 2020 at 2:07 AM

    Hello there! I could have sworn I’ve visited this site before
    but after going through many of the articles I realized it’s new to me.
    Regardless, I’m certainly pleased I stumbled upon it and I’ll
    be book-marking it and checking back regularly!

    Reply

  • well g

    20 de junio de 2020 at 8:59 PM

    Hello there! This post could not be written any better!
    Reading through this article reminds me of my previous roommate!
    He continually kept preaching about this. I’ll send this information to him.

    Pretty sure he’s going to have a very good read.
    Many thanks for sharing!

    Reply

  • rsacwgxy g

    21 de junio de 2020 at 8:33 PM

    whoah this weblog is fantastic i like studying your articles.
    Keep up the great work! You realize, many persons are hunting around for this info,
    you can aid them greatly.

    Reply

  • le-production.tv

    26 de junio de 2020 at 7:23 AM

    Excellent site you have here but I was curious if you knew of any message boards
    that cover the same topics talked about here?
    I’d really love to be a part of online community where I can get feed-back
    from other knowledgeable individuals that share the same interest.
    If you have any recommendations, please let me know. Appreciate it!

    Reply

  • tinyurl.com

    26 de junio de 2020 at 6:13 PM

    bookmarked!!, I really like your website!

    Reply

  • bidadigeleyarabalaga.org

    27 de junio de 2020 at 1:59 AM

    I do not know whether it’s just me or if everyone else experiencing problems
    with your website. It looks like some of the text in your posts
    are running off the screen. Can someone else please provide feedback and let me know if this is happening to
    them too? This may be a problem with my internet browser because I’ve had this happen before.
    Kudos

    Reply

  • cbd oil that works 2020

    27 de junio de 2020 at 12:44 PM

    Greetings! Very useful advice within this article! It is the little changes that make the most significant
    changes. Thanks for sharing!

    Reply

  • web hosting companies

    17 de julio de 2020 at 5:57 PM

    Tremendous things here. I am very satisfied to look your post.
    Thanks a lot and I’m having a look forward to touch you.
    Will you kindly drop me a mail?

    Reply

  • best web hosting company

    21 de julio de 2020 at 7:07 PM

    Excellent goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you
    are just extremely great. I actually like
    what you have acquired here, certainly like what you’re stating and the way in which you
    say it. You make it entertaining and you still take care
    of to keep it sensible. I can not wait to read far more from you.
    This is actually a terrific web site.

    Reply

  • web hosting

    25 de julio de 2020 at 9:08 PM

    Incredible! This blog looks exactly like my old one!
    It’s on a completely different topic but it has pretty much the same layout and
    design. Excellent choice of colors!

    Reply

  • southwest airlines cheap flights

    29 de julio de 2020 at 3:45 AM

    Just desire to say your article is as surprising.
    The clearness in your post is just excellent and i could assume you are an expert
    on this subject. Fine with your permission let me to grab your RSS feed to keep
    up to date with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the gratifying work.

    Reply

  • adreamoftrains best hosting

    30 de julio de 2020 at 7:33 AM

    I always emailed this web site post page to all my associates, for the reason that if like to read
    it then my friends will too. adreamoftrains best hosting

    Reply

  • website host

    5 de agosto de 2020 at 8:33 AM

    Very descriptive blog, I liked that a lot. Will there be a part
    2?

    Reply

  • hosting services

    6 de agosto de 2020 at 12:25 PM

    Undeniably believe that which you said. Your favorite
    reason seemed to be on the net the easiest thing to be aware of.
    I say to you, I definitely get annoyed while people consider worries that they just don’t know about.
    You managed to hit the nail upon the top and defined
    out the whole thing without having side-effects , people can take a signal.
    Will probably be back to get more. Thanks

    Reply

  • web host

    10 de agosto de 2020 at 9:36 AM

    Hey there would you mind letting me know which hosting company you’re utilizing?
    I’ve loaded your blog in 3 different internet browsers and
    I must say this blog loads a lot quicker then most.
    Can you recommend a good internet hosting provider at a honest price?
    Thank you, I appreciate it!

    Reply

  • best web hosting 2020

    10 de agosto de 2020 at 8:24 PM

    Great blog here! Also your website loads up very fast! What web host are you using?
    Can I get your affiliate link to your host? I wish
    my web site loaded up as quickly as yours lol

    Reply

Deja una respuesta

Your email address will not be published.