LocalRegionalPROPONE CAMPAÑA SOLIDARIA EN EMERGENCIA

Juan Carlos Sarmiento1 año hace1134 min
https://elgranperiodicodelaire.com/wp-content/uploads/2020/03/DSCN5201-1-1280x960.jpg

Regionales.- Tacna. Desde su despacho como consultor, el ex consejero regional por la provincia de Candarave Lic. Serapio Ramos Nina solicito a las autoridades regionales actuar con un criterio de solidaridad y responsabilidad en apoyo de los que menos tienen en un momento tan difícil para la salud e la ciudadanía, Ramos Nina plantea actuar sin poses políticas o pensando el crédito que recibiría la actual gestión,  se debe apoyar a la población más vulnerable con canastas de víveres a los trabajadores independientes que se alimentan de su trabajo diario, hay que fumigar los terminales, colegios, mercados, centros comerciales, centro cívico etc. repartir mascarillas, guantes a la gente de bajos recursos,

Todo este trabajo debe ser mediante un comité multisectorial para compartir responsabilidades, se necesita un equipo de médicos y enfermeras que verifique el estado de salud de la población en convenio y coordinación con  los municipios y la DIRESA y consolide una data del estado de salud de la gente para un monitoreo continuo, esto permitiría controlar al virus y saber en tiempo real de la gravedad del problema. Identificando al enemigo sabremos cómo actuar y cuando actuar. Reflexiona.

Se debe identificar a los grupos de riesgo niños, discapacitados, adultos mayores, grupos vulnerables, se debe accionar  el plan de reactivación de salud, educación y la economía de Tacna, otra falencia notoria es el consejo regional que hasta ahora no propone, no fiscaliza o colabora, esto es muy delicado porque el tiempo le puede pasar factura y puede haber un descredito de un estamento que hasta hoy no ha hecho los méritos para justificar su función. Si el Consejo regional no emite una ordenanza regional proponiendo un marco normativo de obligatorio cumplimiento para la preservación de la salud para ejecutar y asignar recursos financieros a las acciones antes mencionadas, en síntesis debe trabajar en unidad bajo plena articulación y coordinación.

SEÑORES, MAS ACCIÓN MENOS PALABRAS HÁGANLO POR EL PERU NO ESPEREN QUE SE AGRAVE LA SITUACIÓN PARA LUEGO RECIÉN ACTUAR Y TODOS PIDAMOS A DIOS NOS ILUMINE PARA VENCER ESTA PANDEMIA. REPLICA EN LETRAS MAYUSCULAS.

 

¿QUÉ OPINAS?

13 comments

  • time g

    20 de junio de 2020 at 9:04 PM

    This is really interesting, You’re a very skilled blogger.
    I’ve joined your rss feed and look forward to
    seeking more of your fantastic post. Also, I have shared your site in my social networks!

    Reply

  • g up

    21 de junio de 2020 at 1:46 PM

    That is really fascinating, You are a very professional blogger.
    I’ve joined your rss feed and sit up for searching for extra of
    your fantastic post. Also, I have shared your website in my social networks

    Reply

  • g https://tinyurl.com/rsacwgxy

    22 de junio de 2020 at 9:08 AM

    Hey there! This is my first visit to your blog! We are a collection of volunteers and starting a new project in a
    community in the same niche. Your blog provided us beneficial information to work on. You have done a extraordinary
    job!

    Reply

  • blog.multyprep.com

    26 de junio de 2020 at 12:14 AM

    Very nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to say that I’ve really enjoyed browsing your blog posts.
    In any case I will be subscribing to your feed and I hope you write again very soon!

    Reply

  • http://tinyurl.com

    26 de junio de 2020 at 11:59 PM

    I like the helpful info you provide in your articles.
    I’ll bookmark your weblog and check again here frequently.
    I am quite sure I will learn lots of new stuff right here!
    Good luck for the next!

    Reply

  • cbd oil that works 2020

    27 de junio de 2020 at 2:16 AM

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you
    relied on the video to make your point. You clearly know what youre talking about, why waste your
    intelligence on just posting videos to your weblog when you
    could be giving us something enlightening to read?

    Reply

  • cbd oil that works 2020

    27 de junio de 2020 at 1:31 PM

    Excellent post but I was wanting to know if you could write a litte more on this topic?
    I’d be very thankful if you could elaborate a little bit further.
    Thanks!

    Reply

  • spirit airlines

    27 de julio de 2020 at 4:49 AM

    Howdy! I know this is somewhat off topic but I was wondering which blog platform are you using for this website?

    I’m getting fed up of WordPress because I’ve had issues with hackers and
    I’m looking at alternatives for another platform. I would be great if you could point me in the direction of a good
    platform.

    Reply

  • best web hosting sites

    5 de agosto de 2020 at 8:48 AM

    I’m excited to find this site. I need to to thank you for ones time just for this wonderful read!!
    I definitely liked every bit of it and i also have you
    book-marked to check out new information on your website.

    Reply

  • web hosting reviews

    6 de agosto de 2020 at 8:15 AM

    I think this is one of the most significant information for me.
    And i am glad reading your article. But wanna remark on few
    general things, The website style is ideal, the articles is really excellent : D.

    Good job, cheers

    Reply

  • website hosting companies

    11 de agosto de 2020 at 12:56 AM

    Hey! This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out and say I genuinely
    enjoy reading your articles. Can you recommend any other
    blogs/websites/forums that go over the same subjects? Thanks!

    Reply

  • adreamoftrains web hosting sites

    11 de agosto de 2020 at 5:50 PM

    My partner and I stumbled over here different web address and thought I
    may as well check things out. I like what I see so now
    i am following you. Look forward to looking over your web page repeatedly.
    adreamoftrains website hosting services

    Reply

Deja una respuesta

Your email address will not be published.