InternacionalCOLOMBIA Y EE. UU. INICIAN ENTRENAMIENTO EN FRONTERA CON VENEZUELA

Juan Carlos Sarmiento1 año hace1164 min
https://elgranperiodicodelaire.com/wp-content/uploads/2020/02/05345392_xl.jpg

Internacional.- Colombia. El Ejercicio Vita busca realizar un entrenamiento combinado de militar a militar entre los ejércitos de Colombia y los Estados Unidos. Funcionarios del Gobierno de Colombia y personal de las fuerzas militares de Estados Unidos iniciaron ejercicios conjuntos en el caribeño departamento de La Guajira, fronterizo con Venezuela, informaron en un comunicado conjunto el Gobierno de Iván Duque y la Embajada de Estados Unidos en Bogotá. Las operaciones conjuntas, denominadas Ejercicio Vita, buscarán preparar a los militares de ambos países a mantener un alto nivel de alistamiento en el ámbito operacional de las tropas y también en atención humanitaria, según se detalló.

El Ejercicio Vita tiene como propósito realizar un entrenamiento combinado de militar a militar y reflejar el compromiso, las buenas relaciones y el trabajo en conjunto, entre los ejércitos de Colombia y los Estados Unidos; capacitándolos en operaciones estratégicas, médicas y tácticas, fortaleciendo sus competencias y preparándolos para responder y reaccionar de manera asociada ante desastres humanitarios, indicó el comunicado.

La Cancillería colombiana informó que en el ejercicio se dará atención médica a habitantes de las comunidades indígenas de los municipios guajiros de Carrizal, Tres Bocas, Porshina y Jojoncito. La población recibirá servicios básicos de salud, como medicina general, odontología, pediatría y algunas cirugías previamente programadas y que serán gratuitas.

Las acciones en salud serán lideradas por personal médico de la Fuerza Tarea Conjunto Bravo (JTF-B, por sus siglas en inglés) y las Fuerzas Militares de Colombia. La JTF-B es una unidad de las fuerzas armadas de los Estados Unidos con sede en la Base Aérea Enrique Soto Cano, Comayagua, Honduras.

El ejercicio incluirá el uso de helicópteros del 1-228 Regimiento de Aviación (de Estados Unidos) que respaldará las operaciones médicas y de asuntos civiles en áreas remotas, mientras que simultáneamente se realizará una capacitación en interoperabilidad con las fuerzas militares colombianas, añade el documento.

¿QUÉ OPINAS?

16 comments

  • all g

    20 de junio de 2020 at 4:17 AM

    Hey there! Someone in my Myspace group shared this site with us
    so I came to give it a look. I’m definitely enjoying the information. I’m book-marking and will be tweeting this to my followers!
    Exceptional blog and great style and design.

    Reply

  • we g

    20 de junio de 2020 at 11:45 PM

    I like the valuable information you provide in your articles.
    I’ll bookmark your blog and check again here frequently.
    I’m quite certain I will learn lots of new stuff right here!
    Best of luck for the next!

    Reply

  • g their

    21 de junio de 2020 at 5:06 AM

    I’m extremely impressed with your writing skills as well as
    with the layout on your blog. Is this a paid theme or did you modify
    it yourself? Anyway keep up the excellent quality writing, it is rare
    to see a great blog like this one these days.

    Reply

  • g https://tinyurl.com/rsacwgxy

    22 de junio de 2020 at 2:49 AM

    It’s actually a great and useful piece of information. I’m satisfied that you
    simply shared this useful info with us. Please stay
    us up to date like this. Thank you for sharing.

    Reply

  • tinyurl.com

    27 de junio de 2020 at 12:29 AM

    Does your site have a contact page? I’m having problems locating
    it but, I’d like to shoot you an email. I’ve
    got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing.

    Either way, great website and I look forward to seeing it
    develop over time.

    Reply

  • cbd oil that works 2020

    27 de junio de 2020 at 3:17 AM

    Hello to all, the contents present at this web page are really amazing for
    people experience, well, keep up the nice work fellows.

    Reply

  • cbd oil that works 2020

    27 de junio de 2020 at 6:24 AM

    If some one wishes to be updated with latest technologies
    after that he must be pay a quick visit this website and be up to date every
    day.

    Reply

  • cbd oil that works 2020

    27 de junio de 2020 at 10:02 PM

    Hey! I’m at work surfing around your blog from my new iphone 3gs!
    Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts!
    Keep up the excellent work!

    Reply

  • cbd oil that works 2020

    28 de junio de 2020 at 10:36 PM

    Today, I went to the beach front with my children. I found a
    sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She placed the shell
    to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
    She never wants to go back! LoL I know this is completely off topic
    but I had to tell someone!

    Reply

  • content hosting

    18 de julio de 2020 at 1:29 AM

    Greetings! Very helpful advice within this article!
    It is the little changes that will make the
    most significant changes. Thanks for sharing!

    Reply

  • american airlines

    27 de julio de 2020 at 9:16 AM

    What’s up to every body, it’s my first pay a quick visit of this blog;
    this blog contains awesome and actually good information for readers.

    Reply

  • webhosting

    5 de agosto de 2020 at 12:04 PM

    If you desire to take much from this piece of writing then you have to apply such techniques to your won weblog.

    Reply

  • web hosting

    10 de agosto de 2020 at 1:30 AM

    Whats up are using WordPress for your blog platform?
    I’m new to the blog world but I’m trying to get started and create my own. Do you need any html coding expertise to make
    your own blog? Any help would be really appreciated!

    Reply

  • web hosting sites

    10 de agosto de 2020 at 5:37 PM

    When I initially commented I seem to have clicked on the -Notify me when new comments are
    added- checkbox and now whenever a comment is added I get
    4 emails with the same comment. Is there a means you can remove me from that service?
    Cheers!

    Reply

  • website hosting services

    13 de agosto de 2020 at 8:44 PM

    Someone essentially lend a hand to make severely posts I’d state.
    This is the first time I frequented your web page and up to now?
    I amazed with the research you made to make this actual publish amazing.
    Fantastic job!

    Reply

Deja una respuesta

Your email address will not be published.